Пропускане към основното съдържание

ŞAHİT OLUN Kİ, BİZ MÜSLÜMANIZ!

 

ŞAHİT OLUN Kİ, BİZ MÜSLÜMANIZ!




Yüce Allah’ın insanlığa verdiği en büyük nimet; barış, teslimiyet, huzur ve selâmet anlamlarına gelen İslâm’dır. İnsanı yükselten bu muhteşem nimet sadece Müslümanların mahsustur. Bu yüzden Müslüman olmak ayrıcalıktır, üstünlük vesilesidir.

İslâm, kalp ile tasdik etmektir, aynı zamanda sözle ikrar edilmesi de gereken bir inançtır, devamında ise davranışlarla desteklenmesi gerekir. Bundan dolayı bir insanın Müslüman olabilmesi için Allah Teâlâ’ya ve insanlar arasından seçerek gönderdiği son peygamberi Hazreti Muhammed’e inanması gerektiği gibi, bu inancını ikrar edip ilân etmesi de lâzım gelir.

İslâm’ın getirdiği hakikatlere bütün kalbiyle inanan ve onun ilkelerine uyan insanların Müslüman olarak adlandırılması gelişigüzel bir şey değildir, bu isim bizzat Allah tarafından verilmiştir. Kur’ân-ı Kerim’de şöyle buyurulmuştur: Allah, Kur’ân’dan önceki kitaplarda da Kur’ân’da da size “Müslümanlar” adını verdi ki, Peygamber size şahit olsun, siz de insanlara şahit olasınız”. Bu açıdan bakıldığında mübarek “Müslüman” ismini taşımak bizim için şeref ve gurur vesilesidir.

Bulgaristan Cumhuriyetindeki Müslümanlar, ülkemizin eşit haklı vatandaşlarıdır. Bu bakımdan diğer vatandaşlar gibi bizler de vicdan hürriyeti ve istediğimiz dini seçme hakkını sağlayan millî kanunlara tâbiyiz. Bundan da öte bu kanunlarımız, dinî inanç ve düşüncelerimizi serbestçe ifade etme hakkımızı da garanti etmektedir. Hatta Nüfus Sayımı Kanunu gibi bazı kanunî düzenlemeler bizden dinimiz hakkında bilgi vermemizi, yani hangi dine mensup olduğumuzu açıklamamızı istemektedir. Bu ise bir kez daha Müslüman olduğumuzu ifade ve ikrar etmek için önemli bir fırsattır, hatta sorumluluktur. Çünkü bizler, kanun hükümlerine uyarak hangi dine mensup olduğumuzu beyan etmekle birlikte açık bir şekilde kimliğimizi de belirlemiş ve belirtmiş olmaktayız, ayrıca inancımızda emin olduğumuz, kendimize saygı duyduğumuz ve sorumluluğumuzun farkında olduğumuz konusunda ortaya iyi bir örnek koymuş olmaktayız. Bizim bu davranışımız, eşit haklı fertleri olduğumuz toplumun gelişmesi için yapılacak analiz ve tespitlerin doğru ve sağlıklı bir şekilde yapılmasına da katkı sağlamaktadır.

Kalbimizdeki köklü inancı ifade etmekten kaçınmak, kararsızlık ve şüphe anlamına geldiği gibi, kendimize ve topluma karşı sorumsuzluğun da ifadesidir, belki de korku ve ikiyüzlülük göstergesidir. Böyle bir tutum ise iman nimeti, İslâm’ın izzeti ve değerlerimizin güzelliğiyle şereflendirilen Müslümana asla yakışmaz.

İşte bu sebeple yurdumuzdaki her Müslümana hitap ederek sorumlu davranmaya ve Eylül ayı içerisinde yapılan nüfus sayımına katılmaya davet ediyorum. Bunu da mümkün mertebe elektronik yolla yapmaya gayret etmeliyiz, mümkün olmadığı takdirde ise sayım görevlilerinin anket sorularına emin bir şekilde cevap vererek yapmalıyız. Özellikle dinimiz sorulduğunda net olarak “Müslümanım!” demeli ve sayım yapanları buna şahit tutmalıyız. Tıpkı ayet-i kerimede ifade edildiği gibi, “Şahit olun ki, biz Müslümanlarız!” demeliyiz. Çünkü bizim için Müslüman olmaktan büyük gurur kaynağı yoktur, elhamdülillâh!

Vedat S. Ahmed

Коментари

Популярни публикации от този блог

Selvi Boylu Minaresiyle Servi (Sevlievo) ÇOBANOĞLU CAMİSİ

Selvi Boylu Minares iyle  Servi (Sevlievo) Kasabası  ÇOBANOĞLU CAMİSİ “Selvi... Karşıdan görünen sevimli minareleri... Türklerden kalma saat kulesi, köprüsü, hükûmet konağı ile bir Türke daha mûnis, daha muhabbetli gibi görünüyor.” Sözleriyle başlıyor 1923 senesinde “Deliorman” gazetesinde yayınlanan “Razgrad’dan Plevne’ye” başlıklı yazı. Devamında kasabadaki Sultan Abdülaziz devrine ait görkemli taş köprüden, Selim Paşa hayrâtı olan çeşmelerden, 1193/1779-1780’de yapılan saat kulesinden, dört sınıflı Türk mektebinden ve gayretli müftüsü Hâfız Sâbit Efendiden söz ediyor... Aslında Servi/Selvi (Sevlievo) kasabası Koca Balkan’ın hemen hemen eteklerinde bulunan bir Türk yerleşim yeridir. 922/1516 yılından kısa bir zaman önce Türklerin iskân edilmesiyle kurulmuştur. Tabiî, civarda başka Türk köyleri de kurulmuş; Akıncılar, Malkoçlu, Ali Fakih, Çadırlı, Ulûfeci gibi isimler tamamen Türklük, fetih, evlâd-ı fâtihân kokuyor. 1516 yılında 18 hanelik yeni bir Türk yerleşim yeri ...

ADIMIZ....

ADIMIZ...   Geçenlerde bir arkadaşla konuşurken “Gene mi bu ad değiştirme meselesi? Bıraksak bir tarafa bu konuyu...” dedi. Ve kendince haklıydı, çünkü kırk yıllık bir yarayı kaşımak, bu olayları yaşayanları karanlık günlere çeviriyor, nâhoş duygulara sebep oluyordu. Kendisini dinledim... Fakat kendimi de haklı görerek “Unutmamalıyız!” diye cevap verdim ve rahmetli Aliya İzzetbegoviç’in sözünü hatırlattım: “ Ne yaparsanız yapın soykırımı unutmayın, çünkü unutulan soykırım tekrarlanır! ” Siz de şöyle itiraz edebilirsiniz... “Unutmayalım, ama Aliya soykırımdan söz ediyor” diyebilirsiniz... Pek tabiî, bilge adamın soykırım dediğinin farkındayım. Ama bizim adlarımız uğruna yaşadıklarımız da bir nevi soykırım değil mi? Söyleyeceklerimi düşünün biraz... Ve bakmayın siz birilerinin “Soyadönüş Süreci” demesine... Bizim bazı yaşlılarımız o süslü ifadeyi kullanamadığı ya da bilinçli olarak kullanmadığı için onun yerine doğrudan “soykırım” dediğini defalarca duydum. Kaldı ki, Bulgarista...

Mücadeleci Gazeteci ve Çanakkale Gazisi: MAHMUT NECMEDDİN DELİORMAN

Mücadeleci Gazeteci ve Çanakkale Gazisi MAHMUT NECMEDDİN DELİORMAN (1897-1973) Bulgaristan Türklerinin kültürel hayatında önemli bir yeri olan Mahmud Necmeddin (Deliorman), ömrünü gazetecilikle geçiren biri olmakla beraber siyasî ve toplumsal faaliyetlerde de bulunan bir şahsiyettir. Görüş ve çalışmaları sebebiyle Bulgaristan’da yaşadığı dönemde farklı tartışmalar içerisinde yer almış aydının kişiliği, eserleri ve fikirlerinin tanınması, Bulgaristan Müslümanları tarihinin daha iyi anlaşılması açısından önem arz etmektedir.  Mahmut Necmeddin, 1897/1898 yılında Razgrad şehrinde dünyaya gelmiştir. Babası Hâfızoğulları sülâlesinden Ahmed Ağanın oğlu saraç Salih Efendi, annesi ise Kırımlı Hacı Hasan kızı Ayşe Hanımdır. İlk ve orta (rüşdiye) eğtimini doğduğu şehirde alan Mahmut Necmeddin, Balkan Savaşları sonrasında 16 yaşındayken Sofya’ya gitmiş ve orada Türkçe yayınlanan “Tunca”, “Resimli Türk Sadası” ve “Türk Sadası” gazetelerinde stajyer olarak çalışarak haber toplamış, te...